O nás

EduPage
Školní poradenské pracoviště Domů ZŠ Dolní Lhota MŠ Dolní Lhota Jídelníček

Deváťáci na Rychtě v Krásensku

Rychta je jedno z pěti pracovišť Lipky. Je školským zařízením Jihomoravského, které se zaměřuje na environmentální výchovu a nabízí školám vícedenní výukové pobyty s přírodovědnými tématy. Výuka probíhá ve vnitřních prostorech i venku.

Žáci tříd 9. A a 9. B společně s třídními učitelkami strávili na Rychtě celých pět dní v závěru listopadu. Pobytový ekologický výukový program nesl název PLANETA ZEMĚ – LIMITED EDITION.

1. den

Po příjezdu na Rychtu jsme se ubytovali v pokojích, seznámili jsme se s instruktory a programem. Ještě před obědem jsme si stihli prohlédnout, pochovat a nakrmit zvířata v teráriích – agamy, leguána, gekončíky, chameleony a hady. Odpoledne jsme se v rámci hry dostali na Velikonoční ostrovy. Hra s názvem Kdo přežije, která se hrála venku, byla fakt dobrá. Kazilo ji jen bláto a silný studený vítr chvílemi s deštěm. – Honza a Adam

Fotogalerie

2. den

Ráno jsme začínali šiframi. Jednotlivé šifry tvořily celé poselství. To nás přivedlo k otevření témat globálních problémů celé naší planety. Rozhodovat se, zda dané výroky jsou pravda či lež, nebylo vůbec jednoduché. Odpoledne jsme se podívali na problémy České republiky.
Učili jsme se pracovat s různými zdroji informací a vytvářeli jsme náš první malý skupinový projekt. - Kuba a Denisa

Fotogalerie

3. den

Ve středu jsme se vypravili z Krásenska autobusem do Jedovnic. Nejprve jsme zkoumali kvalitu vody Jedovnického potoka, a to nad čističkou odpadních vod, přímo u čističky a pak dále po proudu za ní. Celkový stav tvořilo 7 různých kritérií. Bylo to dost zajímavé. – Amálka
Dopoledne trochu pršelo, mrholilo a všude bylo bahno a bláto. L. - Laura
Pak jsme došli do Rudického propadání. Zde jsme se dozvěděli něco málo z historie a o těžbě a zpracování železné rudy v této lokalitě. U skal s názvem Kolíbky jsme se vyfotili. Zastávka v obchodě v Rudici byla skvělá. – Evča, Denča
Zážitkem pro nás byla i prohlídka pískového lomu na okraji Rudice. Do Krásenska jsme se vrátili autobusem. Odpoledne bylo odpočinkové a tvořivé. Vyzkoušeli jsme si zpracování ovčího rouna, výrobu šumivých mýdel, pracovali jsme s včelím voskem, tvořili z drátků a navlékali korálky. Suprová byla venkovní noční hra s názvem Slunovrazi. – Zara, Jarda, Michal

Fotogalerie

4. den

Čtvrteční den začal „vlaječkovou snídaní“. Jo, někdo se najedl k prasknutí, někdo velmi střídmě. Snídaně byla motivací k tématu celého dopoledne – vyspělost jednotlivých států světa a kritéria, podle kterých lze vyspělost států posuzovat. – Alex, Jáchym
Po obědě jsme pracovali ve skupinách na námi vybraných projektech, které se týkaly problémů našeho místa bydliště. - Amča
Večer jsme se všichni těšili na diskotéku. Párty byla super. I paní učitelky to s námi „rozjely“ :-). Zpívali jsme, spíš křičeli, skákali a tancovali. Večerka byla později a my si ten večer moc užili. - Denča, Nikča

Fotogalerie

5. den

Hned po snídani jsme se sbalili. Dopoledne jsme věnovali prezentaci našich projektů. Pak hodnocení celého pobytu, programu. Po obědě jsme autobusem vyrazili zpátky do Blanska. – Jolča

• V Krásensku jsme si zahráli spoustu her. Nejlepší byly hry Velikonoční ostrovy, Slunovrazi. Zeď. – Nikča
  • Po celu dobu pobytu bylo chladné počasí, sychravé, mlhavé, trochu deštivé. Teploty kolem 3 stupňů. Venku brzy tma. - Takže typický listopad. – Broňa
  • Obrovskou pochvalu si zaslouží všichni lektoři Rychty. Program se nám moc líbil. Zaujaly nás nejenom hry, ale i témata, týkající se současných problémů naší planety, Evropy, České republiky i našeho okolí. O ledasčem jsme mluvili, debatovali, pokoušeli se řešit, zkoumat. Dozvěděli jsme se spoustu nových informací, vlastně jsme se i učili. Různorodá byla i práce ve skupinách. – Tomáš, Broňa
  • Jídlo v Krásensku mi moc chutnalo. Ani jsem nečekala, že budou tak výborné polévky. Takže polévky tu jedli všichni a někteří si i přidávali. Skvělá byla krupičná kaše, sladké těstoviny s perníkem a ovocem, masová roláda, špenát, vepřové na paprice… - Terka
  • Největším zážitkem pro mě bylo vidět krmení krajty Karla. Dostal malého pískomila. A jak ho soukal do svého úzkého těla, jak dokázal rozevřít čelisti. Super zážitek. Také možnost vzít si do rukou cizokrajná zvířata, dozvědět se o nich něco nového, to bylo moc fajn. - Romča