ZŠ a MŠ Blansko, Salmova 17

ZDRAVÁ ŠKOLA - ŠKOLA PRO ŽIVOT

Domů

Školní události - Škola v přírodě

Můj nejlepší zážitek na škole v přírodě

Můj nejlepší zážitek byl, že jsem byla v mraveništi, kde se prolézá. Je tam krásně popsané, co všechno se v mraveništi děje. Je pravda, že jsem se tam poprvé bála, ale prolezla jsem to ve mžiku. Moc mě to v mraveništi bavilo.
Lanové centrum
V lanovém centru mě to bavilo strašně moc. Byli tam všechny možné prolézačky. Byla tam taky dost dobrá klouzačka ze dřeva.
                                                      Alena
                                              Klára Šebelová

Můj největší zážitek ze školy v přírodě byl ten, že u nás na molu u vody, a v té vodě byla užovka, která byla asi o půl metru dál. A ta užovka měla bojový postoj a syčela na Davida. A pak odplavala na žabinec. A nakonec se potopila.

Elča

Můj největší zážitek byla hra s ocásky, hra na veverky, kuny a rysy. Pak byl ještě můj největší zážitek mraveniště a seznamování s jezírkem.

Škola v přírodě
Nejvíc se mi líbilo: Byly luxus pokoje a opékali jsme si trdelníky. Nelíbilo se mi: Spadl jsem do jezírka u proplula kolem mě užovka.

Nejvíc se mi líbilo, že jsme opékali trdelníky. Moc mi to chutnalo. Také, že jsme mohli namáčet nohy a opalovat se.
                                                  David

Mně se nejvíce líbilo, jak jsme se opalovali. Potom se mně nejvíc líbilo, jak jsme prolézali mraveništěm a jak jsme opékali trdelníky. Také se mně líbilo, jak jsme měli večerku, a ten program, a jak jsme byli v lese.

Mraveniště
Mraveniště byl můj první zážitek. Byli tam velcí plastoví mravenci. Ve vnitř mraveniště byl otevřený vchod do kanceláře. Nakoukli jsme tam.
Vycpaná zvířata
Když jsme byli v sále, tak tam byla vycpaná zvířata. Chtěli jsme si je pohladit, tak jsme se zeptali, že jenom jedním prstíkem je pohladíme, tak nám to dovolili. Byla tam kuna, která byla heboučká.

Dominik

Milí Romane a Ivo
moc vám děkuji za důvěru a pomoc, když nám něco nešlo, a jsem rád, že jsem opékala trdelníky a pozorovali různé živočichy. Např. čolek, potápník, larva vážky…. Nejvíc se mi líbilo, když jsme hráli s kluky bang. A líbilo se mi, když jsme chodili pořád vpravo a dělali úkoly, a taky jsem nevěděl, že se toho dá o lesu tolik dovědět. Byl jsem překvapen, když jsem přišel do pokoje, tak to bylo překvapení, protože jsem myslel, že to bude jinačí.

D. B.
Přijeli a nastěhovali jsme se do soví dutiny. Bylo nás tam šest Martin, Já, Šimon, Ondra, Marek. Líbilo se mi jezírko, byly tam užovky.

Martina
Mně se nejvíce líbilo, jak jsme se ubytovali. Naši sousedi Ája, Natálka, Bára, Gába, Ela to jsou naši sousedi, ale strašně dupaly. A křičeli přes celý areál. Bylo to tam super, protože jsme se máchali v jezeře nohy. Lektoři Iva a Roman. Hry: Ocásky u této hry kluci dokonce padali. Putování po jezírku. Hledání čísel s otázkami. Dělali jsme oheň v Tee-Pee na trdelníky. A šli jsme spát v deset hodin večer. Snídaně byla dobrá. Já jsem si dala cereálie v mléku. A pak jsem si dala dvě misky bílého jogurtu s borůvkovou marmeládou. Pak jsme šli k jezírku.

Bára Ťoupková
Lipka
Mně se nejvíc líbilo, jak jsme se ubytovali. Těšila jsem se moc, proto se mi líbilo skoro všechno. Snídaně byly výtečné i obědy, večeře. Hry byly poučné a zábavné. Myslím, že mě bavily nejvíc. Rozcvičky nebyli těžké, ale zábavné. Jezírko bylo super, hlavně bylo zábavné, když do něho skoro všichni padali.

Bára D.
Škola v přírodě
Mně se líbilo, jak jsme se ubytovali a ještě se mi líbila ranní rozcvička. Hráli jsme různé hry. Hráli jsme hry i v lese, to mě také bavilo. Měli tam hrozně dobré jídlo. Snídani jsme si mohli vybrat. Já jsem si dávala každý den rohlík s máslem, sýrem a paprikou. Bylo to super! Večer jsme mohli telefonovat. Bylo to tam prima. Poslední večer jsme opékali trdelníky. Vedli nás Iva a Roman.

Tom
19. května jsme jeli na jezírko. Už jsem se na to těšil asi měsíc dopředu. Když jsme tam jeli autobusem, tak jsme si zpívali písničky, které jsme později měli zpívat u ohně v tee-pee. Jak jsme tam přijeli, tak jsme se ubytovali. Většina dětí byla překvapena, protože jsme měli nádherné pokoje. Ten den jsme ještě hráli hru, která se jmenovala Putování po jezírku. Na večeři jsme měli rizoto. Hned po probuzení jsme zjistili, že nám v pokoji leze asi tak 30 mravenců. Na snídani jsme si mohli vzít všechno od cereálií, rohlíků a chlebů po jogurt. Po snídani následoval program a různé hry. Po hrách byla svačina, po svačině hry, a po hrách oběd. Měli jsme kuřecí maso a omáčku s bramborami. Potom byl polední klid. A pak zase hry, svačina, hry a večer.

Líbily se mi všechny hry kromě hledání čísla s otázkami. Obědy byly moc dobré. Ať se vám moc a moc daří. Až máte štěstí a ať nikdo nejede domů. Ať se vám vydaří dovolená. Ať se vám užovky nesní všechny živočichy, které máte v jezírku.
1. otázka: Jak leze housenka?
2. otázka: Kolik stromů bylo ve filmu o muži, který sázel stromy?

Šimon Kohoutek
Bavilo mě, jak jsme dělali model lesa. A bavilo mě, jak jsme hledali hmyz a měli hrozně moc dobré jídlo. A taky tam měli moc zvířat v jezírku. A taky mě bavilo, jak jsme se opalovali a jak Ema a Martin spadli do jezírka. A chci poděkovat Ivě a Romanovi, že nám připravili dobrou školu v přírodě, a těším se na další rok.

Jezírko
Mně se líbilo, jak jsme se ubytovali. Napřed jsme si museli navléct prostíraní. Pak jsme si vybalili. Náš pokoj se jmenoval myší díra. Bydleli jsme tam Já, Bára a Marťa. Pak jsme šli do jídelny, kde jsme se seznámili s našimi učiteli. Jmenovali se Iva a Roman. Pak jsme šli k jezírku, tam jsme jim řekli, jak se jmenujeme. Pak nám vysvětlili první hru, která se mi líbila. Hledali jsme obálky, pak jsme šli na pokoj. Byli jsme rádi, že si můžeme odpočinout. Byli jsme unavení. Potom jsme šli na večeři, která byla moc dobrá.
A přeji vám, ať jste šťastní
Katka

Přijeli jsme 19. května. Nejvíc se mi líbil pokoj a byly dobré snídaně, svačiny, večeře. A strašně moc mě bavilo namáčet si nohy do jezera. Bylo tam lanové centrum.

Nejvíc se mi líbilo, že na snídani jsem si mohl dát spoustu věcí. Buď cereálie na sladko, nebo rohlík s marmeládou na sladko nebo rohlík s máslem na slano. Byli tam taky zábavné hry. Když jsme s Áďou a Tonikem byli na pokoji, tak čtení a stolní hry byly naše zábava. Jedna hra, co mě obzvlášť bavila, byla na veverky, kuny a rysy. Veverky nosily kuny a kuny rysy.
                                        Kryštof

Jezírko
Děkuji, jak jsme hráli hry. Bavilo mě to a jak pojedeme zase na tu školu v přírodě a mockrát děkuji, mě bavily ty ocásky a ještě mě bavila hra v lese. Také mě bavila ta veverka, pak kuna a rys. Chutnali mně obědy a snídaně a večeře. Hezky se mi spalo a bavilo mě to převlíkání postelí. Líbil se mi ten pokoj. Líbilo se mi opékání trdelníků a ty hry se mi líbily fakticky se mi líbily.

Kristýnka pro Ivu a Romana

19.5. jsme přijeli na školu v přírodě k jezírku. Jak jsme přijeli, tak jsme se ubytovali. Poznali jsme Ivu a Romana.Druhý den, jsme šli na snídani.měli jsme sraz na terase. Začali jsme hrou. Rozdělili jsme se na skupinky a hráli jsme jezírko. Potom jsme měli přestávku. Šli jsme si koupat nohy do jezírka. Emilka tam uklouzla a spadla. Třetí den jsme vstávali v sedm. Měli jsme rozcvičku. Potom jsme si zase hráli. Nejvíc se mi líbil model lesa. Bylo to nádherné. Iva a Roman byli na nás hodní. Všechno se mi líbilo. Ale nejvíc se mi líbily hry v lese. Měli jsme dobrou kuchařku. Máme vás rádi. Všichni jste byli úžasní. Byli jste nejlepší lektoři a lektorky.

Lenka Vondrová

Když jsme přijeli 19. května, moc mě potěšily pokoje, protože jsme jich tam měli šest. Dvoupatrovou jedna na druhé straně a pod tím byla ještě jedna. Také tam byla postel na levé straně a jedna pod tím. Moc mě tam bavil hry jako třeba ocásky, veverky a kuny, hledání čísel jezírka. Také těch her tam bylo mnohem více. Když jsme poprvé spali, tak se holky bály tmy. Já jsem se nebála. Druhý den jsme vstali přesně a převlékli jsme se a šli jsme na snídani a potom jsme si vyčistily zuby.

Marek Malits
Mně se líbilo, jak jsem zkoumal živočichy v jezírku. Na ranní rozcvičce se mi líbila hra na kunu, veverku a rysa. Veverka měla za úkol nabírat do svého doupěte co nejvíc oříšků. Kuna měla za úkol chytit veverku. Kuna si musela dávat pozor na rysa, aby ji nechytil. Kuna měla zelený šátek, aby ji poznaly veverky. Rys měl červený šátek, aby ho poznala kuna. Rys měl tu výhodu, že mohl chytit i veverku i kunu.
Mě překvapilo, jak jsme místo párků opékali trdelníky.

Dne 19.5.2014 jela třída 3.A do Lipky na školu v přírodě. Hned jak jsme přijeli, tak jsme se ubytovali do krásného pokoje. V jídelně si nás převzali lektoři Iva a Roman. Potom nám zadali úkol,který jsme měli vypracovat. Společně jsme prozkoumali jezírko a pak byla svačina. Po svačině jsme s mapou šli sami po skupinkách do lesa a tam jsme plnili úkoly. Jak jsme je udělali, tak jsme se sešli v sále a tam nám lektoři pouštěli film. Po filmu jsme měli v 22:00 večerku a šli jsme spát.

20.5.2014 jsme vstali a měli jsme ranní protažení.
Hráli jsme hry, protahovali jsme se a potom  jsme šli hrát hry do lesa. Jak jsme se vrátili, tak jsme pracovali s klíčem ( neboli odpovědí). Šli jsme s klíčem do lesa a chytali jsme živočichy.
Potom jsme měli volný čas. Opalovali jsme se,smáčeli nohy v jezírku, někteří padali i do jezírka a prolézali jsme lanové centrum. Večer jsme každý dostali kámen jménem žvanivý živec a každý mohl říct, jak se a co se mu tady líbí a naopak nelíbí. Potom jsme s paní učitelkou hráli na stopovanou, ale druhá skupinka nás nenašla.

Středa 21.5.2014

Ve středu ráno bylo zase ranní protažení, hráli jsme hry a potom nás lektoři zase rozdělili do skupinek a ve skupinkách jsme šli sami do lesa. Dostali jsme pracovní sešit a tužku a v pracovním sešitě jsme měli za úkol poznat kde jsme a co je to za fotku ( která fotka patří k tomuto místu ? ).  Po obědě jsme zase měli polední klid a v poledním klidu jsme odpočívali. Odpoledne jsme dělali co?  To jsme modelovali s krepového papíru, nabarvené ovčí vlny  a gázy les. Když jsme to dodělali, tak nám Iva otevřela mraveniště, kde jsme každý si mohli to mraveniště prolézt a také nám otevřela obchod z lahůdkami, pohledy  a vším možným. Večer jsme v Tee Pee opékali na ohni trdelníky a zpívali jsme u toho písničky: Želva , Stará archa ,  Okoř , Třešně zrály , Buráky a další písničky.

Ve čtvrtek 22.5.2014 jsme ukázali své modely ostatním a taky jsme se rozloučili s lektory a s jezírkem. Odpoledne jsme jeli autobusem domů.

KONEC !

Hezký den přeje Lukáš Hudec.