ZŠ a MŠ Blansko, Salmova 17

ZDRAVÁ ŠKOLA - ŠKOLA PRO ŽIVOT

Domů

Školní události - Deváťáci na Dlouhých Stráních

Škoní výlet na Dlouhé Stráně.

Cesta autobusem byla delší, než jsem čekal, všici byli rozespalí a tak každý poslouchal mp3 přehrávače či jiné elektronické blbůstky. Potom jsme dojeli na předem domluvené minikáry, prostě paráda, jezdili jsme závody, dost jsme se nasmáli. To nás probudilo a v autobuse začala být zábava. Než jsme se pořádně usadili, už jsme zastavovali na oběd, měli jsme moc málo času a když pán uč. Doležel viděl tu frontu v restauraci, prodloužil nám "obědovou přestávku". Takže jsme si všichni (až na výjimky) objednali smažený sýr s hranolkami a začali papat.

Poté jsme konečně dojeli do cíle naší cesty, vlastně ne tak úplně, byli jsme jakoby pod naším cílem v administrativní budově a po pěkném výkladu hodné paní, jsme nasedli znovu do autobusu a dobývali jsme výškové metry až úplně nahoru. Po cestě jsme viděli Praděd a okolní kopce. Pak to ale přišlo, vyběhli jsme asi třicet schodů. Byli jsme tam, horní nádrž Dlouhé Stráně. Domluvili jsme se, že si ju obejdeme a tak jsme vyšli. Vítr fučel jak nikdy,byl to opravdu parádní pocit a každý kdo tam byl, s tím musí souhlasit !

Pak jsme vyjeli domů, jeli jsme přes Olomouc a tak jsme zajeli do McDonalda. Všici utratili poslední peníze od svých rodičů nebo ze svých úspor a tak jsme mohli spokojeně jet až domů. Ke hřbitovu jsme dojeli až po sedmé, což nám nevadilo, pač cesta domů byla opravdu zábavná. Pak jsme se rozloučili a šli se domů učit češtinu, ze které jsme ráno psali závěrečnou pís. práci. Z výletu mám(e) moc dobrý pocit ! :)

P.M.

Bylo brzo ráno 7.6.2011 asi kolem 8 hodiny když jsme se vsichni chlapci i dívky sešli pred školou,popovídali si o všem možném a nastoupili do autobusu,který nás měl zavést na přečerpávací elektrárnu Dlouhé Stráně.V autobusu jsme si sedli jak jsme chtěli,já jsem zrovna seděl hned ve druhé řadě s Lukášem Sloukem a měl jsem perfektní výhled do krajiny.S ním jsem si povídal skoro celou cestu,poslouchali jsme nějaké písničky a luštili společně křížovku,která byla docela lehká.Povídali jsme si i s ostatními,kteří seděli kolem nás.Cesta nám rychle ubíhala a asi za 2 a čtvrt hodiny jsme dojeli na první místo naší cesty-na motokáry do vesnice jménem Kouty nad Desnou. Pomalu jsme vylezli všichni z autobusu a těšili se na to,jak to tam bude vypadat.Když jsme tam došli a já uviděl tu klikatou dráhu z kopce dolů myslel jsem si,že to nezvládnu ale také jsem to chtěl hned vyzkoušet.Jel sem hned v první skupině,protože tam bylo pouze 11 motokár a my se museli střídat.Nahoru na kopec nás vytáhl vlek.Dráha byla vydlážděna dlažebními kostkami a jelo se po ní velmi dobře.V zatáčkách byli dány i pneumatiky a tak to bylo docela bezpečné.Někteří se dokonce i několikrát vybourali,ale brali to s humorem.Musím přiznat že i já jsem se několikrát vyboural,byla to však zábava.Každý měl zaplacené dvě jízdy a kdykoliv si mohl připlatit i další.Já osobně jsem jel čtyřikrát.Až jsme se dost projeli,bylo to asi kolem 12 hodiny,tak jsme vyrazili na oběd do blízké restaurace.Většina si šla něco dát,ale já jsem snědl 2 svačiny,a tak jsem neměl hlad.A tak místo toho jsem si byl prohlédnout blízkou nově udělanou sjezdovku a na řeku Desnou. Po obědové přestávce jsme vyrazili společně s průvodkyní,která k nám nastoupila,na vodní elektrárnu Dlouhé Stráně.Nejdříve jsme jeli k hlavní budově elektrárny a tam šli do informačního centra kde nám paní průvodkyně pustila krátkou ukázku o elektrárnách a pak nám vysvětlila jak tato elektrárna funguje,co se v ní nachází atd. Potom jsme společně s ní vyrazili do podzemí,kde to moc nevonělo ale dalo se to přežít.Tam jsme na vlastní oči mohli spatřit vnitřek elektrárny.Dále jsme pak vyrazili podívat se na dolní a hlavně horní nádrž.Tam vedla cesta dlouhá 15 kilometrů.Byl to úžasný pohled na všechny ty kopce okolo,protože bylo nádherné počasí.Jak jsem dojeli nahoru všichni jsme vyrazili z autobusu a běželi se podívat na horní nádrž.Nahoře funěl neskutečný vítr a většině z nás létali vlasy ale mě to nevadilo.Obcházeli jsme celou horní nádrž asi tak 25 minut někteří ji dokonce oběhli.Potom už byl čas jet zpátky domů.Ještě jsme ale udělali dvě zastávky.První byla na obědovém místě a druhá v Olomouci,jelikož ostatní chtěli do McDonaldu a KFC.A tak jsme tam vyrazili.Každý si něco koupil a byl spokojený a už se jelo domů.Pana učitele Doležela jsem po cestě vysadili v Jedovnicích a Patrika Horáka u Úřadu práce.Pan řidič ho skoro zapomněl vysadit, ale aspoň jsme se pobavili.Ke škole se přijelo asi v 7 hodin a já sem byl rád,že jsme konečně dojeli.Byl to parádní výlet.

M.J.

V uterý, dne 7.6 jsme se ráno v 8 hodin sešli před školou. Nastoupili jsme do autobusu a rozjeli se na Dlouhé stráně. Po vyčerpávající cestě jsme dorazili do Kout nad Desnou. Každému žákovi bylo přiděleno motokára. Po hodině a půl jsme došli k autobusu. Následně jsme jeli do nedalekého střediska Kout nad Desnou kde jsme byli na vydatném obědu. Po jídle jsme vyrazili na přečerpávací elektrárnu. Dojeli jsme ke středisku a šli se podívat na krátký film který měl doplnit naše vědomostí a také jsme šli do podzemí Dlouhých straní. Do autobusu se k nám přidala průvodkyně. Během půl hodiny jsme stoupali směrem vzhůru na horní přečerpávací stráně. Obešli jsme si cestu kolem Dlouhých strání ve foukavém počasí. Po krásné procházce jsme sedli do vyklimatyzovanýho autobusu a rozjeli se směrem domů. Během jízdy jsme se stavili u McDonaldu na nezdravou večeři. Po krátké zastávce jsme zase vyjeli, jeli jsme přes spousta vesnic a ve večerních hodinách jsme dorazili domů. Byl to krásný výlet ze skvělými učiteli.

V.B.

Dne 7.6.2011 před osmou hodinou ráno jsme se sešli před školou, v 8:00 jsme nastoupili do autobusu a jeli jme do ski areálu Kareš, kde jsme jezdili na minikárách. Byla to asi nejlepší část dne. Po jízdách jsme se šli naobědvat. Po obědě jsme jeli na exkurzi do přečerpávací elektrárny Dlouhé Stráně. Byli jsme v infocentru, kde jsme se dozvěděli jak elektrárna funguje, a také ještě další informace. Z informačního centra jsme se jeli autobusem podívat na horní nádrž. U horní nádrže bylo chladněji než u dolní a také tam foukal vítr. Nádrž jsme si každý obešel, nebo kdo chtěl tak i oběhl a jeli jsme do zase dolů. Po cestě jsme ještě zajeli do Macdonaldu. Tam jsme se najedli a jeli do Blanska. Cesta trvala asi 1.5 až 2 hodiny.

V.K.

Dne 7.6.2011 ráno jsme se sešli před budovou školy a v 08:02 jsme nasedli do autobusu a odjeli na Přečerpávací elektrárnu Dlouhé Stráně. Po cestě jsme zastavovali u Koutů nad Desnou, kde jsme byli jezdit na minikárách ve skiareálu Kareš, to byla asi nejlepší část dne, Vilém se tam velice hodně vyboural. Po odjezdu z minikár jsme asi po hodině zastavili na oběd. Oběd byl velice dobrý, mnohem lepší než ve škole. Na oběd jsme měli asi 45 minut. Po obědě jsme už konečně jeli na exkurzi. Dojeli jsme k informačnímu centru kde nám průvodkyně pustila poučný film. Po filmu jsme šli do tunelu kousek od inf. centra. V tunelu byl celkem velký zápach. došli jsme do velké haly která byla uvnitř skály ale díky osvětlení to tam vypadalo jako kdyby tam svítilo slunce. Po prohlídce tunelu a haly jsme šli zpět do autobusu a jeli jsme k horní nádrži. Po cestě jsme viděli skoro vypuštěnou dolní nádrž. Když jsme dojeli k horní nádrži hrozně tam foukalo. obešli/oběhli jsme si to a jeli jsme pomalu zpět domů. Po cestě zpět byla velká zábava v autobuse. A také nás potkalo veliké překvapení.....jeli jsme do McDonaldu v Oloumouci. Tam jsme se občerstvili a už jsme jeli přímo domů. Ke škole jsme dojeli asi v 19:12 ........ a to je asi vše.

Klokan

Výlet na Dlouhé stráně se mi líbil, brala jsem ho jako školní výlet, protože je mi jasné, že jinak by jsme nikam nejeli, jako minulý rok. Cesta autobusem mi přišla zábavná, protože kolem mě seděli lidé, se kterými si rozumím, takže byla sranda.Na motokáry jsme raději nešla, měla jsem strach, že se vybourám, ale zato jsme se s holkama bavili na trampolíně, to byla velká sranda. Prohlídka vodní elektrárny mě noc nebavila, ale moc se mi líbil výhled a okolí kolem horní nádrže. Při cestě zpět jsem se i navečeřela, takže jsem byla s tímto výletem moc spokojená a klidně bych znova.

L.K.

Den začal tím ,že jsme se všichni shromáždili před školou ,kam pro nás přijel autobus, který nás odvezl prvně na podhorské motokáry a potom na samotnou vodní elektrárnu. Cesta probíhala celkem poklidně, první větší zastávku jsme si dali u horského hotelu, kde jsme si mohli nakoupit něco na jídlo a na pití.O pár minut dál už jsme zastavili na delší dobu ,byli jsme totiž už na motokárách.Tuto zastávku si určitě všichni užili ,po prvotní nerozhodnosti a menším strachu si nakonec skoro všichni vyzkoušeli motokáru a zjistili že je to skvělá zábava. Po tomto skvělé zážitku si asi všichni říkali, že elektrárna bude jen nezáživná prohlídka ,ale bylo tomu naopak. Do elektrárny jsme dorazili po dalších asi 10minutách . Přijala nás průvodkyně ,která nám ukázala film o energii,a potom i interiér elektrárny. Ale to nejlepší nás ještě čekalo ,procházka po horní nádrži dlouhých strání .

V úterý 2011 jsme jeli na výlet na Dlouhé stráně v Jeseníkách. Odjezd od školy byl chvilku po osmé hodině raní. Na místo jsme dorazili něco po půl jedenácté.
V autobuse jsem seděla kousek od mích super kámošů, tak mi cesta rychle utíkala. První zastávku jsme měli na motokárách, což se mi hodně líbilo.Nejdřív jsem nechtěla jít, ale nakonec mě kámoška překecala a moc se mi to líbilo. Potom jsme zastavovali na oběd,ale protože mi mamka nabalila kupu jídla, tak sem si nic nedávala. Potom už jsme mířili k vodní elektrárně. Tam nám pustili film, ve kterém jsme se mohli hodně dozvědět o vodní elektrárně, jak v Dlouhých stráních, tak i jinde. A pak jsme jeli k horní nádrži. Po cestě se dala vidět krásná příroda. Když jsme tam dojeli byla tam pěkná zima. Celou nádrž jsme si obešli a pak valili domů. Po cestě nazpátek jsme se stavovali v McDonaldu, kde jsme si koupili něco na zub a pak už jsme valili domů. Do Blanska jsme přijeli asi kolem sedmé hodiny večerní. Upřímně výlet se mi hodně líbil.

A.R.

V úterý 7.6.2011 jsme jeli na na výlet na Dlouhé Stráně do Jeseníků. Od školy jsme vyráželi kolem 8 hodiny a na místo jsme dorazili kolem půl 11. První zastávku jsme měli na motokárách, kde většina z nás jela minimálně dvě jízdy. Poté jsme udělali půlhodinovou přestávku na oběd. Po obědě s námi do autobusu nastoupila paní průvodkyně, s kterou jsme jeli na Dlouhé stráně. Nejdříve jsme šli do budovy, kde jsme se dívali na dokument o elektrárně, potom jsme šli do podzemí, když jsme vylezli z podzemí, nasedli jsme na autobus a jeli k horní nádrži. Na hoře byla strašná zima a hodně foukalo. Po cestě zpět jsme zastavovali u McDonaldu a pak jsme pokračovali směrem do Blanska. Na místě jsme byli zhruba kolem 7 hodiny. Nejvíce se mi asi líbilo na motokárách, ale celý výlet byl super a klidně bych jela znovu! :)

K. K.

Dne 7.6.2011 jsme jeli na výlet na Dlouhé stráně. Ráno jsme nasedli na autobus. V 8:02 jsme vyjeli ,nejdřív jsme jeli na Kouty nad Desnou na motokáry. Tam jsme strávili asi hodinu a půl. Potom jsme jeli na oběd.To bylo asi kolem 1 hodiny. Najedli jsme se a potom jsme jeli na Dlouhé stráně do vodní elektrárny. Tam jsme byli 2 a půl hodiny. A pak jsme jeli do Blanska zpátky cestou zpět jsme se stavili v Olomouci na jídlo. Měli jsme se vrátit mezi 5 a 6, ale vrátili jsme se až v 7 hodin. Bylo to tam super, ale byla tam zima.

Ráno jsme nastoupili do autobusu a vyrazili jsme. Odjezd byl plánován na 8:00 a vyjeli jsme asi 8:03, takže to bylo opravdu zanedbatelné zpoždení. Cesta probíhala velice klidně a zanedlouho jsme byli na místě. Jako první jsme měli na programu horské minikáry. Většina lidí se na káry nejdříve bály nasednout, ale nakonec se překonali a zkusili to. Samozřejmě, že se nejen první jízdy neobešly bez menších havárií, ale bylo i pár větších, po kterých všichni vyvázli bez jakýchkoliv zranění. Po vyčerpávajících minikárách jsme jeli na oběd, na který jsme měli asi 30 min.

L. Z.

Výlet začal krásně a klidně a jak začal tak i skončil. Nejlepčí na celém výletě byla cesta busem. A zastávka v mekáči. Káry byli super i když sem se nemohla kvůli zdravotním potížím svést. Ale jen pohled říkal, že je to zábava a moc mě to mrzelo, že sem nemohla taky jet. S holkama, co nejezdily jako já, sme skákaly na zdejší trampošce a to nebylo taky špatný. Kluci nám pak ukázaly spoustu triků a my se smály. Potom kvůli hodně času sme jeli do ,,restaurace"a tam se najedly. Upe super bylo když sme se šli podívat k vodní nádrži Dlouhé stráně. Krutě to foukalo a mě to protáhlo uši. Nedalo se tam moc vyfotit, protože nám vláli vlasy, i když byly svázané. Cesta domů byla ospalá. Tedy alespoň pro mne. Chvilkama sem spala a pak sme zastavili v Olomouci na jídlo. Cesta od tam byla zábavná a se sedmákama sme se nasmáli hodně. :-D