fotogalerie - projekt 3.A

Projekt Rostliny kolem nás

Inspirovalo nás učivo Prvouky, které se nám podle učebnice zdálo velmi těžké. Tak proč to nezkusit jinak? Nejlepší se nám zdálo pracovat ve skupinkách. Rozlosovali jsme se a pustili do práce. Povedlo se nám vytvořit opravdu tvůrčí týmy.V některých spolužácích jsme objevili ,,básnické střevo" a v dalších ,,spisovatelský talent".Zkusili jsme si i vytvoření a spočítání slovních úloh. Tady máte ukázku a posuďte sami.

Úkol č.4     Básně:

Hele, hele, kopretina,                                      Malý klouček kopl míček,

z jara, léta roste jinak.                                     mámě zlomil petrklíček,

Hele, hele, pampeliška.                                   pak porazil pampelišku.

Už je jaro,                                                       Vyrušil i naši myšku.

                  roste šiška.

 

Úkol č. 5 – vyjmenovaná slova

Malé kotě

Jednou šlo malé kotě na louku a uvidělo u potůčku pelyněk. Kroutilo hlavou, protože nevědělo, co to je. Z květů byl vysypaný pyl. Uvidělo letět chmýří a rozběhlo se za ním. Šup do zahrádky, kde uvidělo záhonek plný pýru. Všechno to byly naše byliny.

 

Bylina

Byla jedna Bylina a ta šla do světa. Jde a jde a vtom potkala doktora Pelyňka. Chvíli si povídali a pak šla dál. Na mezi uviděla Mateřídoušku, která měla teplotu a bolelo ji bříško.. Po dohodě s panem Pýrem doběhli pro doktora Pelyňka a ten Mateřídoušku uzdravil. 

 

Včelička a čmelák

Včelička přiletěla  na pampelišku pro pyl. Chvíli opylovala a koukala, jak si čmelák přiletěl pro chmýří. Ale zachytil ho ohromný pýr a čmelák se do něj zamotal. Pomoc, pomoc!!! Vtom se objevila statečná kobylka a rozsekala pýr na kousíčky.

 

Vycházka

Babička šla trhat byliny. Nejvíce ji dnes zajímal pelyněk. Když jsem jí držel košík, uviděl jsem létat chmýří z pampelišky. Když jsme se vraceli, viděli jsme brášku, jak trhal s tatínkem ze záhonu pýr.

 

Pohádka o babce Kořenářce

Šla babka Kořenářka do lesa pro pelyněk. Najednou ji popálila známá kopřiva. Nechtěla ji utrhnout, ale uvědomila si, že je to léčivá bylina, a že by se mohla taky někdy hodit. Na louce potom uviděla pampelišky – smetanky lékařské. Nabrala si jich plný košík. Pak zafoukal vítr a rozfoukal všechno chmýří. Pak došla domů a všem ukazovala, co všechno nasbírala.

 

Úkol č. 6 – slovní úlohy

1. Maminka měla 30 kosatců. 25 jich zvadlo. Kolik kosatců jí zbylo?

2. Na zahrádce bylo 68 tulipánů. Babička přidala 12 cibulek nových tulipánů.   Kolik tulipánů pak bylo na zahrádce dohromady?

3. Orchidej stojí 155 Kč. Maminka koupila 2 orchideje. Kolik Kč zaplatila?

4. Babička měla 12 květů růží. Brouci – mšice jí sežraly 2 růže. Kolik růží babičce zbylo?

5. Byl Svátek maminek. Tatínek koupil v obchodě 50 růží. Jedna růže stála 5Kč.

Měl s sebou 400 Kč. Stačilo mu to? Kolik mu vrátili?

Pak jsme se ponořili do zkoumání rostlin. Vyhledávali, vypisovali a poznamenávali si vše, až se z nás kouřilo. Byli jsme zaskládaní spoustou knížek, kde bylo z čeho vybírat.Prozkoumali jsme luční, léčivé i jedovaté rostliny. Jedna skupina se věnovala i ovocným stromům. Postarali jsme se i o naše pokojové rostliny. Vše jsme završili kresleným herbářem. Moc se těšíme, že si v létě uděláme opravdový - z vylisovaných rostlin.

Třídní učitelka Mgr.Dana Rybářová a její žáci

Projektový den Projektový den Projektový den
Projektový den Projektový den